Kundservice

Flyttanmälan & Ägarbyte

Kontakta oss om du flyttar!

Ska du flytta eller har sålt en fastighet vill vi att du anmäler det till oss så att vi kan göra ett ägarbyte på fjärrvärmecentralen i fastigheten. Befintlig/utflyttande kund ansvarar för att uppgifterna inkommer till Stenungsunds Energi före datum för ägarbyte/flytt.

För frågor om ägarbyte kontakta oss på telefon 0303-731000 eller maila oss på info@stenungsundsenergi.se. Det går även bra att maila eller skriva ut blanketten Ägarbyte/Flyttanmälan vid flytt och skicka till Stenungsunds Energi & Miljö AB, Hantverkaregatan 32, 444 32 Stenungsund.

Blankett för Ägarbyte/Flyttanmälan (PDF)

Betalsätt

Med e-faktura hushåller du med jordens resurser.

Pappersfaktura får du automatiskt om du inte gjort ett aktivt val av digitalt fakturaalternativ. Du kan när som helst byta till ett annat alternativ.

Vi rekommenderar er att betala fjärrvärmefakturorna via e-faktura och/eller autogiro.

E-faktura
En e-faktura är samma sak som en vanlig faktura, med skillnaden att den skickas elektroniskt med alla uppgifter förifyllda direkt till din internetbank istället för på papper hem i brevlådan. I internetbanken godkänner du betalningen så ser banken till att beloppet dras automatiskt för betalning på förfallodagen. För att anmäla e-faktura går du in på din internetbank och följer anvisningarna för hur du tecknar e-faktura. Alla uppgifter du behöver finns på din senaste fjärrvärmefaktura från Stenungsunds Energi. När dina uppgifter är registrerade får du i fortsättningen e-faktura istället för pappersfaktura.

Autogiro
Med autogiro går betalningen extra smidigt, tänk bara på att det måste finnas pengar på kontot vid fakturans förfallodag. Givetvis går det att kombinera autogirobetalning med e-faktura. Om du vill betala dina fakturor via autogiro behöver vi ditt medgivande i pappersform.

Skriv ut, fyll i och skicka autogiroblanketten till:
Stenungsunds Energi & Miljö AB
Hantverkaregatan 32
444 32 Stenungsund.

För frågor om betalningen, kontakta din internetbank.

Har du frågor om innehållet i fakturan, kontakta Pernilla Dahlqvist på telefon 0303-73 86 63.

Hantering av personuppgifter

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med att vi hanterar dina personuppgifter med största omsorg och i enlighet med gällande lagstiftning. Med dina personuppgifter menar vi den data vi samlar in och sparar om dig och hur du använder våra tjänster som direkt eller indirekt identifierar dig. Personuppgifterna behandlas först och främst för det/de ändamål som personuppgifterna har lämnats till oss, t.ex. när du skickar ett mail eller blir kund hos oss, och för att tillhandahålla information och tjänster som har beställts.

Vem behandlar personuppgifterna?
Behandlingen utförs av Stenungsunds Energi & Miljö AB, Org nr 556601-1895.

Information till våra kunder:

Rätten att ansöka om information och att få rättelse
Du har enligt personuppgiftslagen rätt att kostnadsfritt en gång per kalenderår få information om vilka personuppgifter som behandlas. Begäran om sådan information skall göras skriftligen, vara undertecknad samt innehålla uppgift om namn och personnummer.
Begäran sänds till:
Stenungsunds Energi & Miljö AB
Hantverkaregatan 32
444 32 Stenungsund

Skötsel & Tillsyn av din fjärrvärmecentral

Din fjärrvärmecentral mår gott av tillsyn då och då!

I din manual till fjärrvärmecentralen finns anvisningar för skötsel och tillsyn. Två grundläggande saker att hålla koll på är följande:

  • Kontrollera regelbundet att läckage inte har uppstått i centralen.
  • Kontrollera trycket i värmesystemet då och då. Trycket i en normalvilla brukar ligga mellan 1,0-2,0 bar. Det är normalt att trycket sjunker något under sommarhalvåret och ökar något under vinterhalvåret.

Längst ner finns två spillrör (utlopp från säkerhetsventilerna) som kan droppa vid enstaka tillfällen, tänk på att inte förvara ömtåliga saker under centralen.

Har du problem med din fjärrvärmeanläggning hjälper vi dig gärna. Här är några tips som du enkelt går igenom innan du kontaktar oss:

  • Kontrollera om det kommer varmvatten ur kranen.
  • Kontrollera att det finns spänning till reglercentralen, alltså att säkringen är hel och om strömbrytaren är tillslagen alternativt att stickproppen sitter i vägguttaget.
  • Kontrollera om cirkulationspumpen går.

Vill du ha hjälp med service av din fjärrvärmeanläggning kan du läsa mer om våra erbjudanden här.

Teckna Serviceavtal

Vill du slippa tänka på underhåll och tillsyn av din fjärrvärmecentral och få tid över till roligare saker? Vi erbjuder er att teckna ett serviceavtal för extra trygghet och bekymmersfrihet.

Läs mer om vad som ingår i Serviceavtalet här.

För att teckna serviceavtal kontakta Caroline Nelson på telefon 0303-73 86 79 eller epost caroline.nelson@stenungsundsenergi.se.

Önskar du bli kontaktad av oss?